Українська
Наші партнери

Ще 856 учителів навчились викладати “Уроки для сталого розвитку”!

У червні тренерська команда проекту завершила першу хвилю тренінгів з освіти для сталого розвитку для учителів.

Впродовж лютого-червня 2014 рокутренерська команда проекту провела понад 34 тренінги з освіти для сталого розвитку для учителів різних категорій — початкова школа, основна школа, класні керівники.За результатами тренінгів — у 14 областях України, що беруть участь у проекті,856 вчителів навчилися методики викладання курсу “Уроки для сталого розвитку”.

Наступна хвиля тренінгів пройде у другій половині серпня — на початку вересня. У цей період заплановано провестище 26 тренінгів.

Важливим виявилось одночасне проведення у травні тренінгів для учителів в Івано-Франківській та Донецькій областях. Це був своєрідний діалог єдності у непростий для нас час. Тоді ми зверталися до усіх освітян —на Донбасі та на Прикарпатті, на Причорномор’ї та на Поділлі і Поліссі — об’єднуватися та об’єднувати навколо реальних проблем. Такі одночасні тренінги у рамках нашого проекту цьогоріч проходили у Дніпропетровську, Миколаєві та Львові — 10 квітня; у Рівному, Хмельницьку та Луганську — 17 квітня,— розповіла координатор шкільної програми проекту “Освіта для сталого розвитку в дії” Ірина Баранова.

Команда проекту вдячна координаторам і тренерам за надіслані звіти та активну роботу. Як проходили тренінги впродовж травня-червня — у нашому черговому огляді з вуст наших тренерів та вражень учасників.

Донецька область

15-16 травня у Донецьку пройшов тренінг для учителів початкових класів області. Навчання для 25 педагогів провели регіональні тренери проекту Наталія Копилова та Людмила Овсяннікова.

Більшість учасників виказали подяку, що такий курс нарешті вводиться. Вони його довго чекали. Сподіваються, що уроки, за посередництва дітей, почнуть “ламати менталітет” дорослих мешканців країни, а також допоможуть виховувати в учнях бажання щось робити, бо це вони роблять, перш за все, для себе,— розповіла тренер Наталія Копилова.

Вчителям сподобались герої посібника, які будуть супроводжувати дітей впродовж усього курсу та надихати їх на позитивні зміни — Знайко, Незнайко, Посміхайко, Здоров’ятко та Зберігайка.

“По завершенню семінару учасники залишилися з позитивними емоціями. Висловили подяки авторам курсу та сказали, що таких добре спланованих уроків їм останнім часом дуже не вистачало”, — підсумувала  Людмила Овсяннікова.

У Маріуполі тренінг для класних керівників 5-7 класів проходив 22-23 травня. У ньому взяли участь25 вчителів географії, біології та хімії. Провели навчання Олена Онофрійчук та Світлана Добровольська.

Складність у проведенні позакласних зустрічей за темами “Уроків для сталого розвитку” класні керівники вбачили в тому, що на традиційних виховних годинах мало використовуються активні та інтерактивні методи навчання, тобто учні можуть не володіти відповідними навичками. Однак у ході семінару погодились, що такі форми роботи зучнями вкрай необхідні, — розповіла Олена Онофрійчук.

Великий інтерес викликала нова методика викладання, якої навчаємо у рамках проекту, — педагогіка емпаурменту.

Вчителі “спраглі” до нових методів та форм роботи на уроках, бажають навчитися ефективно мотивувати дітей до реальних дій та удосконалювати власні професійні вміння— сказала Світлана Добровольська.

Івано-Франківська область

У Франківську тренінг пройшов 16-17 травня — “Теорія і методика освіти для сталого розвитку у 3-4 класах”. Участь у тренінгу взяли 20 вчителів початкових класів. Навчальний семінар провели тренери в області Віра Горин та Марія Майхрович.

Участь у тренінгу також взяла науковий керівник “Освіти для сталого розвитку в дії” Олена Пометун, яка розповіла про хід реалізації проекту в Україні.

Не обійшлося, як завжди на наших тренінгах, без творчості. Під час ознайомлення з методикою проведення другої зустрічі теми “Вода” з гумором пройшли представлення дій. Особливо сподобалась всім дія “Ощадливий душ” у формі театралізованої сценки.

Для усіх присутніх педагогіка емпаурменту стала відкриттям. Вчителі відзначили, що використання її в навчально-виховному процесі зробить процес пізнання цікавим та захоплюючим,— розповіла тренер Марія Майхрович.

У своїх підсумкових анкетах вчителі відзначили, що по завершенню семінару у них виникло бажання змінити свою власну поведінку та навчити цього своїх вихованців, стати більш ощадливими та усвідомити власну значимість,— підсумувала Віра Горин.

Вінницька область

15-16 травня у Вінниці відбувся навчальний семінар “Теорія і методика освіти для сталого розвитку у 3-4 класах загальноосвітньої школи”. У семінарі взяли участь 27 вчителів початкових класів області, переважно з сільської місцевості, які в наступному навчальному році працюватимуть в третьому або четвертому класі. Тренінг провели регіональні тренери проекту Лариса НовицькаІрина Мацієнко та координатор Тетяна Уманська.

Вчителі погодились, що дуже важливою для учнів 4 класів є тема “Стосунки” — “як у плані їх переходу в середню ланку школи, так і в світлі складної ситуації в країні”.

Вчителька зі Жмеринки відзначила, що, якби такі теми були в програмах шкільних курсів вже впродовж 20 попередніх років, то не було б багатьох проявів деструктивної поведінка в суспільстві. Бо найважливіша глобальна проблема людства, збереження миру на планеті, виникає від невміння і небажання вибудовувати стосунки між людьми, — поділилась відгуками колег тренер Лариса Новицька.

Вчителька з Вінниці Ксенія Руцька зазначила, що заняття будуть проходити в її класі під девізом: “Турбота наша така, турбота наша проста — щоб сяяла щастям планета у Всесвіті навіки”. Вчителі сказали, що навіть при відсутності оплачуваних годин обов’язково впроваджуватимуть цей курс у позакласній роботі,— розповіла про враження учителів тренер Ірина Мацієнко.

Київська область

Перший тренінг для учителів, що розпочнуть викладання нового курсу “Уроки для сталого розвитку. Школа друзів планети”, провели 20 травня на базі Вишгородської ЗОШ №1 координатор проекту у Київській області Ірина Бондарук та тренер Ольга Беник. Тоді участь у семінарі взяло 36 педагогів області.

А2-3 червня у Білій Церкві тренери провели для 49учителів Київської області ще один тренінг з викладання нового курсу у 1-2 класах. 

Рівненська область

У Рівному навчальний семінар “Зміст та методика організації позакласної роботи з освіти для сталого розвитку у 6-7 класах ЗОШ” провели 19 червня.На тренінгу були присутні 25 класних керівники з міста Рівне, Дубно та деяких районів області.  Навчали освітян тренери проекту Мирослава Петрукта Наталія Гавриш. Провести тренінг також допомагала тренер з Житомирської області Світлана Присяжнюк.

“Учасникам семінару із захопленням досліджували власний спосіб життя, заповнюючи якісний аудит. Майже всі погодилися з тим, що кожний може зменшити свій екологічний слід, змінивши свої потреби з необмежених на розумні”, — розповіла Мирослава Петрук.

Особливо цікавим для учасників було моделювання позакласних заходів, кожен з яких обговорювався на предмет необхідності використання саме в такому вигляді, згідно з методикою. Учителі зазначили, що розробки тем дуже актуальні, сучасні, доступні для проведення, і, очевидно, будуть цікавими для учнів, — зазначила Наталія Гавриш.

Харківська область

Тренінги пройшли також і у Харкові. червнякоординатор та тренер проекту в регіоні Людмила Пилипчатіна провела навчальний семінар "Уроки для сталого розвитку у виховній роботі з учнями ЗОШ”для класних керівників шкіл Комінтернівського району.

Крім того, 26 травня та 11 червняЛюдмила Пилипчатіна ознайомила слухачів курсів підвищення кваліфікації — вчителів історії та правознавства, а також географіїв КВНЗ “ХАНО”, з новим предметами “Уроки для сталого розвитку” та “Основи критичного мислення. Понад 50вчителів Харківської області дізнались про проект "Освіта для сталого розвитку в дії" та відкрили для себе поняття сталого стилю життя і методики роботи з дітьми в напрямі сталого розвитку.







© 2014 НПО «Вчителі за демократію та партнерство»
Всі права захищені, при копіюванні / цитуванні матеріалів сайту
гіперпосилання на tdp.org.уа обов'язкове