Українська
Наші партнери

Майстер-клас "Розвиток критичного мислення дітей"

Вчора, 24.09, провели ще один захід у рамках дитячої програми#Гогольfest — майстер-клас "Розвиток критичного мислення дітей" від авторів розробників курсу і посібника "Основи критичного мислення" та самовчителя "Критическое мышление для всех" наших колег Олени Пометун, Ірини Баранової та Ігора Сущенка.

Орієнтувалися більше на вчителів, однак серед учасників були і батьки. Майстер-клас неочікувано зібрав чимало зацікавлених, зважаючи на робочий день і час, — значить тема актуальна, і це дуже тішить. Замість запланованих 1,5 години спілкувалися усі дві з половиною!

Більшість часу присвятили практичним завданням: вправлялися правильно ставити різні типи запитань, а також трохи подискутували — відпрацьовували навички обґрунтовувати власну позицію, підкріплюючи її сильними аргументами та фактами. Учасники для цього самостійно обрали тему "Чи варто закріпити за батьками право надавати дітям освіту без відвідування школи?".

На прикладі невеликої дискусії, до речі, отримали одночасно різносторонній погляд у суспільстві (переважно серед учителів) на це питання. Не будемо вдаватися в деталі, однак скажемо, що більшість вчителів висловились проти такої ідеї.

Учасників, звісно, цікавило, чому у школах не запроваджують такий важливий предмет як "Критичне мислення", особливо у нинішній ситуації. Запитували, як це можна зробити і яка практика європейських шкіл.

Відповідали. У школах Європи немає такого окремого предмету, оскільки інструменти критичного мислення обов'язково інтегровані у ВСІ предмети, це як само собою розуміється. Чого не скажеш, на жаль, поки що про нашу систему освіти, наші підручники. Україна теж може інтегрувати у різні предмети, і це кращий варіант. Можемо також запровадити "Основи критичного мислення" у шкільний розклад як курс за вибором, але наразі з виділенням коштів на варіативну частину навчального плану складно. Ще ми нагадали батькам, що вони можуть відстоювати необхідне для своїх дітей.

Окрім критичного мислення, і вчителі, і батьки, мали що розказати та чим поділитися. Якщо пройтися по вертикалі усіх питань, які нам вчора ставили і які проблеми порушували, то це виглядатиме так:
- що можуть зробити батьки, щоб зменшити негативний влив школи?
- як обрати хорошу школу?
- чого школа має навчати перш за все — мислити чи рахувати-читати?
- батьки самі не вчать мислити дітей (навіть придушують це), ще до того, як вони приходять у школу.
- чи є потреба в українському суспільстві в критично мислячих людях?
- чому у вузах не вчать учителів інструментів критичного мислення?
- де найпередовіші на сьогодні освітні практики у світі?
- чи навчаєте ви вчителів?

Ми дуже дякуємо усім за участь та розмову! 

© 2014 НПО «Вчителі за демократію та партнерство»
Всі права захищені, при копіюванні / цитуванні матеріалів сайту
гіперпосилання на tdp.org.уа обов'язкове