Українська
Наші партнери

Старшокласники Луганщини і Донеччини реалізують власні соціальні проекти за підтримки ООН

[11 січня 2017]

«На думку учнів, об’єднати людей зараз можуть конкретні спільні справи, спільні переживання, успіх, історія, культура і традиції», 
 діляться враженнями експерти нашої організації Олена Пометун та Ігор Сущенко, які долучилися як тренери до освітнього проекту ООН на сході України.

9-10 січня у місті Покровськ відбулися перші тренінги з навчання школярів Донецької та Луганської областей плануванню та реалізації учнівських соціальних проектів. Тренінги проходять у межах реалізації проекту ПРООН «Відновлення врядування та примирення на територіях, що постраждали від кризи в Україні».

Впродовж січня і лютого 2017 більше 150 старшокласників візьмуть участь у таких тренінгах. Як результат навчання – запропонують власні ідеї проектів та зможуть реалізувати їх за фінансової підтримки ООН в України взимку і навесні цього року.

Експерти організації «Вчителі за демократію і партнерство» Олена Пометун та Ігор Сущенко долучились до реалізації проекту у якості тренерів.

У тренінгу в м. Покровськ Донецької області взяли участь команди п’яти шкіл: Новоекономічної ЗОШ І-ІІІ ст, Красноармійського міського ліцею "Надія", Білозерської ЗОШ № 18 Добропільської міської ради, Добропільського НВК «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №4 з поглибленим вивченням окремих предметів – ДНЗ», ЗОШ №3 Покровської міської ради.

 Кожна шкільна команда складається із чотирьох учнів та учениць старших класів й однієї вчительки чи одного учителя, що заздалегідь були обрані організаторами через мотиваційні листи.

Сьогодні та завтра, 12-13 січня, такий тренінг проведуть у Краматорську, 20-21 січня – у Сєвєродонецьку, 27-28 січня – у Сватове та 8-9 лютого – у Маріуполі.

Тренере розповіли, як пройшли перші навчання, та про що говорять учні.

Ігор Сущенко:

«Протягом двох днів діти розвивали уміння працювати у команді, висловлювати власну позицію, визначати проблему громади. А також вчилися формулювати мету і завдання проекту, прораховувати бюджет і план реалізації».

Олена Пометун:

«Як показало обговорення, учні бачать реальні проблеми своїх громад, можуть передбачити шляхи їх розв’язання, проявляють свідому громадянську позицію та зрілість. Учасники тренінгу говорили про те, що в сьогоднішній ситуації роз’єднує людей, які живуть поруч з ними. Серед таких «роз’єднувачів» учні називали різні думки і політичні позиції людей, питання мови, релігії, стереотипи, нетолерантність до тих, хто чимось неподібний до тебе (одягом, поведінкою чи зачіскою).

Багато думок викликала ідея, що ускладнює співжиття людей в їхніх громадах різниця в майновому і соціальному статусі (наприклад, державні службовці ведуть себе зверхньо і некоректно). На думку учнів, об’єднати людей зараз може конкретні спільні справи, спільні переживання, спільний успіх, культура, історія та традиції».

Перші відгуки учасників тренінгу  від учнів  Білозерської ЗОШ № 18 міста Добропілля. 

Ігор Сущенко:

«Кожна команда пішла з тренінгу з ідеями власного проекту. Вони дуже різноманітні. Але кожен спрямований на соціальну згуртованість, налагодження порозуміння та партнерство всередині шкільної або територіальної громади».

Повернувшись до школи, команди збиратимуть навколо своєї ідеї однолітків, розроблятимуть до кінця проекти та реалізовуватимуть їх.

Ми будемо продовжувати допомагати цим школам і розповімо про кожен реалізований учнівський проект та його успіхи.

Більше інформації на сторінці "Вчителів за демократію" у фейсбуці

© 2014 НПО «Вчителі за демократію та партнерство»
Всі права захищені, при копіюванні / цитуванні матеріалів сайту
гіперпосилання на tdp.org.уа обов'язкове