Українська
Наші партнери

"Вчителі за демократію" виступили у Брюсселі з доповіддю про освіту для сталого розвитку

18 грудня 2017

14-15 грудня у Брюсселі відбулася зустріч країн Східного партнерства з питань освіти для сталого розвитку (Workshop on Education for Sustainable Development, Environment and Climate Change in the framework of the Eastern Partnership Panel).

Участь у заході взяли 62 представники країн партнерства, у тому числі України, а також Єврокомісія, ЮНЕСКО, економічна комісія ООН, Світовий банк. Окрему частину заходу було присвячено роботі громадських організацій у цьому напрямі. До виступу з доповіддю запросили організацію "Вчителі за демократію і партнерство" в особі Олени Пометун – наукової керівниці українсько-шведського проекту "Освіта для сталого розвитку в дії", члена-кореспондента НАПН України, д-р пед. наук.

Олена Іванівна виступила з доповіддю "Освіта для сталого розвитку: як залучити учнів у дії в рамках навчального плану" за результатами реалізації в Україні проекту "Освіта для сталого розвитку в дії".

Після зустрічі Олена Пометун поділилась деякими думками щодо участі Міністерства освіти.

* * * * * *
Кілька свіжих вражень...

Днями у Брюсселі завершився семінар країн Східного партнерства з питань освіти для сталого розвитку, довкілля і змін клімату, ініційований Європейською комісією. Зазначу, що презентований досвід європейських структур, країн Східного партнерства демонстрував саме той напрям освіти для сталого розвитку (ОСР), який вже понад 10 років поширює організація «Вчителі за демократію і партнерство» – освіта, результатом якої є дії (!) учнів, орієнтовані на сталий розвиток (з ресурсозбереження, підтримки біорізноманіття, здорового способу життя і харчування, ефективної комунікації тощо), й відповідні зміни в їхній поведінці.

Цікаво зауважити, що представлена мною на семінарі модель ОСР, розроблена організацією (система курсів за вибором для дітей від 3 до 15 років з повним набором необхідних посібників й інноваційних методик) досі залишається унікальною і викликає значний інтерес педагогів різних країн.

Шкода лише, що Міністерство освіти і науки України не лише не підтримує готовий власний український досвід європейського рівня, а й взагалі не цікавиться цим напрямом в освіті, на відміну від інших країн.

Підтвердженням цього є не лише хронічна відсутність представників МОН на подіях, пов'язаних зі сталим розвитком (на цій події теж), а й, на жаль, відсутність послідовного запровадження ідей сталого розвитку у процесі реформи. Тоді як віднести Україну до сталих країн точно буде великим перебільшенням.

Користуючись нагодою, дякую всім освітянам, які продовжують працювати з освітою для сталого розвитку, реально дбаючи про майбутнє нашої країни.

Результати проекту "Освіта для сталого розвитку у в дії" в Україні (2009-20015)

© 2014 НПО «Вчителі за демократію та партнерство»
Всі права захищені, при копіюванні / цитуванні матеріалів сайту
гіперпосилання на tdp.org.уа обов'язкове